Samen sterk en de kracht van samenwerking

Samen sterk

Bijna was de wens van onze 86-jarige wensvrager niet doorgegaan. De wensambulance van Hardenberg e.o. stond namelijk bij de garage. Dankzij de goede samenwerking binnen WensAmbulance Nederland was vervangend vervoer echter snel geregeld.

Zo konden we op 27 mei toch onze wensvrager ophalen bij de Hospice in Hardenberg voor een dagje naar het strand in Egmond aan Zee. Dit riep bij zowel de wensvrager als zijn gezin veel mooie herinneringen op. Menig dagje uit en vakantie werd vroeger aan de kust doorgebracht, met talloze fijne momenten als resultaat.

Onderweg werd er traditioneel gestopt in Enkhuizen, waar moeder vroeger altijd de bak met boterhammen tevoorschijn haalde uiteraard belegd met gebakken ei. Terwijl ze genoten van het uitzicht over het IJsselmeer, kwamen de herinneringen vanzelf weer boven.

De route voor vandaag was dan ook snel bepaald: via Kampen en Enkhuizen naar Egmond aan Zee. Natuurlijk maakten we opnieuw een tussenstop in Enkhuizen om onze broodjes te eten. Het zal niemand verbazen dat ook deze keer de broodjes waren belegd met gebakken ei. Nadat we nog hadden genoten van een prachtig schip, de Schuttevaer, vervolgden we onze reis naar Egmond.

Eenmaal aangekomen bleek onze wensvrager gelukkig nog plaats te kunnen nemen in een strandrolstoel, waardoor hij daadwerkelijk tot aan het water kon worden gereden. Samen werd de rolstoel voortgeduwd.

Ook hier gold: samen sterk.

Na afloop genoten we nog van een hapje en een drankje bij een strandpaviljoen. Natuurlijk werden er volop herinneringen opgehaald, vaak voorzien van de nodige humor, scherpe opmerkingen en mooie anekdotes van de wensvrager. Zijn pretoogjes spraken daarbij boekdelen.

Ook tijdens de terugreis bleef hij verhalen vertellen, niet alleen over vakanties van vroeger, maar ook over de geschiedenis van Hardenberg en omgeving. Met zichtbaar trots sprak hij over alles wat hij daar, veelal als vrijwilliger, heeft mogen betekenen.

Toen de wensvrager weer terug was in het hospice, gaf hij aan enorm genoten te hebben van deze bijzondere dag. Er rest hem nu nog één wens:

87 jaar worden.

Een prachtige afsluiting van opnieuw een waardevolle wensrit.

Onze dank gaat uit naar het hospice in Hardenberg voor het hartelijke welkom en de fijne ontvangst na afloop.

Daarnaast willen wij onze grote waardering uitspreken aan WensAmbulance Gelderland voor hun hulp, waardoor deze wens alsnog kon worden vervuld. Ook de planners van Hardenberg en Gelderland willen wij hiervoor hartelijk bedanken.

De samenwerking kon niet beter.💜

#hospice#wensambuoverijssel#wensambulancegelderland#wensambulancesnederland#samenwerking