Op vrijdag 15 mei mochten Johan – Melanie en Bert een bijzondere wensrit verzorgen voor een mevrouw uit Steenwijk. Haar grote wens was om nog één keer haar zieke zoon in Wageningen te bezoeken. Ondanks dat de reis spannend voor haar was, keek zij er met een optimistische houding naar uit. Wel vertelde zij ons vooraf dat zij snel last krijgt van wagenziekte en daarom niet prettig achteruit kan rijden. We stelden haar gerust door te vertellen dat wij altijd goed voorbereid op pad gaan zelfs met spuugzakjes binnen handbereik als dat nodig mocht zijn. Dat gaf haar zichtbaar wat meer rust.
Onder het uitzwaaien van haar kleinkinderen begonnen we samen aan de rit richting Wageningen. In het begin van de reis vertelde mevrouw openhartig over haar leven. Over haar zoon, over hoe blij zij was dat zij hem nog kon bezoeken, maar ook over vroeger. Ze groeide op in een groot gezin waar hard werken vanzelfsprekend was. Iedereen zorgde voor elkaar en zij werd streng, maar liefdevol en rechtvaardig opgevoed. Haar verhalen gaven een warm inkijkje in een leven vol zorgzaamheid en doorzettingsvermogen.
Na verloop van tijd werd mevrouw stiller en sloot zij af en toe haar ogen om wat rust te nemen.
Bij aankomst in Wageningen werden we warm ontvangen door haar dochter en schoondochter. De blijdschap dat moeder er was, was duidelijk voelbaar. Ook haar zoon was zichtbaar dankbaar en blij dat hij zijn moeder toch nog dichtbij zich had. Juist het samen kunnen zijn betekende enorm veel voor hem en voor de familie.
De dankbaarheid van de familie dat moeder dankzij de wensambulance toch nog de mogelijkheid had gekregen om haar zoon te bezoeken, raakte ons diep. En precies dát maakt dit werk zo bijzonder.
Namens de wensambulance wensen wij de familie heel veel sterkte, liefde en moed voor de komende tijd. We hopen dat zij vandaag, ondanks alles, toch waardevolle momenten met elkaar hebben mogen beleven en hebben kunnen genieten van elkaars nabijheid. Soms zit juist in die kleine momenten de grootste betekenis.
Met veel liefde

