Met de wensambu naar de zandsculpturen

Op 9 mei 2026 mochten wij – Johan, Bert en Miny – een prachtige wens vervullen.

Samen met mevrouw, haar echtgenoot, vier dochters, twee schoonzonen en twee kleinkinderen gingen wij naar de zandsculpturen bij Kasteel Warmelo in Diepenheim.

Na een hartelijke kennismaking in Ommen vertrokken we met de wensambulance richting Diepenheim. Mevrouw genoot zichtbaar van de rit en keek mee op het scherm in de ambulance om te zien waar we langs reden. Onderweg herkende zij veel plekken en vertelde zij samen met haar echtgenoot mooie herinneringen over alles wat zij daar samen hadden meegemaakt.

Bij aankomst op Kasteel Warmelo werden wij hartelijk ontvangen en begeleid door een medewerker van het kasteel. Er stond al een golfkar klaar om mevrouw comfortabel rond te rijden door de prachtige tuinen en langs de indrukwekkende zandsculpturen.

Op verzoek van mevrouw begonnen we de dag rustig met koffie, thee en gebak. Daar heeft zij zichtbaar van genoten. De tuinen stonden prachtig in bloei en de zandsculpturen waren werkelijk indrukwekkend om te zien.

De familie heeft samen waardevolle herinneringen kunnen maken en er zijn vele mooie foto’s gemaakt voor later.

Na ongeveer twee uur rondrijden in de golfkar raakte mevrouw vermoeid. Daarom hebben we een rustmoment ingepland in de ambulance.

De dag sloten we af met pannenkoeken eten bij ‘Erve Brooks’ in Gelselaar. Ook daar werden wij bijzonder hartelijk ontvangen. Er was speciaal een rustige plek gecreëerd waar mevrouw samen met haar familie in alle rust kon genieten van het eten en elkaars gezelschap.

Na ongeveer een uur gaf mevrouw aan dat haar energie op was en dat zij graag naar huis wilde. Uiteraard hebben wij haar vervolgens weer veilig thuisgebracht. De familie reed achter ons aan om haar thuis op te vangen.

Het werd een prachtige dag voor mevrouw en haar familie. Een warme familie die zichtbaar veel voor elkaar betekent. Mooi om te zien hoe ook de kleinzonen, Daan en Sem, volop genoten van deze bijzondere dag.

Wij als vrijwilligers van de Wensambulance waren onder de indruk van de liefdevolle manier waarop de familie met elkaar omging. De familie sprak meerdere malen uit hoe dankbaar zij waren dat wij deze wens mogelijk hebben kunnen maken.

Met een brok in onze keel hebben wij hen veel sterkte gewenst voor de komende tijd.

Daarnaast willen wij alle organisaties en betrokkenen die hebben meegewerkt hartelijk bedanken voor hun bijdrage aan deze bijzondere wensvervulling.

#wensambulance#wensenvervullen#ommen#wensambu#samenwerking#Overijssel