Op 03 mei samen met onze vrijwilligers Roy en Diana gingen we op pad naar Scherpenzeel.
Opa had nog één grote wens: nog één keer bij zijn kleindochter kijken, die onlangs is gaan samenwonen in Scherpenzeel. Dankzij de WensAmbu was dit gelukkig nog mogelijk. Het voelde vooraf als een grote stap, maar achteraf kan iedereen alleen maar zeggen dat het een ontzettend fijne middag is geweest.
Rond 13.00 uur arriveren we in Almelo, waar mevrouw ons al staat op te wachten. Meneer ligt stralend in bed: hij gaat naar zijn kleindochter! De laatste die het ouderlijk huis heeft verlaten.
De reis naar Scherpenzeel verloopt rustig. Af en toe dommelt meneer even weg, maar eenmaal aangekomen is hij klaarwakker en bekijkt hij alles aandachtig. Zijn conclusie laat niets aan duidelijkheid over:
“Wat hebben die jongelui het mooi voor elkaar!”
We worden verwend met koffie en heerlijke koek, terwijl er volop grapjes en mooie herinneringen over tafel gaan. Tussendoor wordt er nog even gebeld met een andere kleindochter via beeldbellen wat bijzonder en waardevol.
Na een paar gezellige uurtjes merken we dat de vermoeidheid toeneemt en besluiten we aan de terugreis te beginnen. Nog snel wat foto’s maken en dan weer richting Almelo.
Wanneer meneer weer comfortabel in zijn eigen bed ligt, spreekt hij vooral zijn enorme dankbaarheid uit voor deze prachtige dag ![]()
#WensAmbu#Vrijwilligers#LaatsteWens#Dankbaar#SamenMooieMomentenMaken#wensambulance#almelo#overijssel

