Afscheid nemen van je zus met de wensambulance

Op 6 mei hebben onze vrijwilligers Leo en Liesbeth een bijzondere wens mogen vervullen voor een mevrouw die graag aanwezig wilde zijn bij de uitvaart van haar plotseling overleden zus.

Mevrouw werd opgehaald vanuit het Saxenburgh Medisch Centrum in Hardenberg en naar het crematorium in Borne gebracht. Daar vond een informele bijeenkomst in besloten kring plaats. Niet alle familieleden waren ervan op de hoogte dat mevrouw aanwezig zou zijn, waardoor haar komst voor velen een warme en aangename verrassing was.

Mevrouw kreeg de gelegenheid om afscheid te nemen van haar zus. Daarna hebben wij haar bij de familie gebracht en ons teruggetrokken om hen alle rust en privacy te geven voor dit waardevolle samenzijn.

Zowel mevrouw als haar familie waren ontzettend blij en dankbaar dat zij dit afscheid samen konden meemaken.

Na ongeveer een uur gaf mevrouw aan graag terug te willen naar het ziekenhuis. Ze was erg moe en heeft tijdens bijna de hele terugreis heerlijk kunnen slapen.

Langs deze weg willen we ook Saxenburgh Medisch Centrum bedanken voor het indienen van deze wens en de samenwerking.

#wensambulance#afscheidnemen#wensambu#hardenberg#borne