Op 25 mei mochten wij met vijf vrijwilligers van Stichting Wensambulance Hardenberg een hele bijzondere dag beleven.
De dag begon gezellig met een kop koffie, waarna we samen richting Rotterdam reden om aanwezig te mogen zijn bij de prachtige Roparun. De rit verliep ontspannen en onderweg hadden we al mooie gesprekken met elkaar. Eenmaal aangekomen maakten we kennis met vrijwilligers van Wensambulance Noord-Holland. Wat voelde dat meteen vertrouwd en gezellig. Het was alsof we elkaar al veel langer kenden.
Omdat we mooi op tijd waren, hebben we eerst samen heerlijk in het zonnetje gezeten. Samen praten, lachen, eten en drinken en ondertussen vooruitkijken naar alles wat deze dag ons zou brengen. Juist die momenten samen maken vrijwilligerswerk zo bijzonder.
De Roparun draait om zoveel meer dan alleen een sportieve prestatie. Het doel is om geld in te zamelen om de levenskwaliteit van mensen met kanker te verbeteren. Denk aan palliatieve zorg, hospices, psychosociale ondersteuning en het vervullen van laatste wensen iets waar wij ons met onze mooie stichting dagelijks met liefde voor inzetten.
Dat wij als Stichting Wensambulance Hardenberg hiervoor waren uitgenodigd, voelde dan ook ontzettend speciaal en waardevol. Mede dankzij de sponsoring van onze wensambulance mochten wij deel uitmaken van deze bijzondere dag.
Toen het moment daar was, liepen we samen naar onze plek. Wij mochten de deelnemers feestelijk binnenhalen en hen een prachtige gerbera overhandigen.
En wat was dat indrukwekkendโฆ
Je zag de vermoeidheid op de gezichten van de lopers en fietsers, maar vooral ook de emoties, de ontlading en de enorme trots bij het behalen van de finish. Sommige deelnemers namen de bloem met tranen in de ogen aan. Er werden knuffels gegeven, lieve woorden uitgesproken en dankbare blikken gedeeld.
Ook zagen we deelnemers lopen met grote spandoeken en fotoโs van dierbaren waarvoor zij deze enorme prestatie leverden. Dat raakte ons diep. Achter iedere deelnemer zat een verhaal. Een herinnering. Een gemis. Een reden om door te gaan.
Wat een enorme toppers en strijders allemaal.
Diep respect voor iedereen die heeft meegelopen en gefietst tijdens de Roparun. Wat hebben jullie iets moois neergezet.
En ook nog een speciale shout-out naar รฉรฉn van de beveiligers daar. Wat een fantastische man was dat! De hele dag stond hij vol enthousiasme te dansen, springen en de deelnemers op te zwepen en dat allemaal in de warme zon. Zijn energie werkte aanstekelijk en zorgde voor nog meer sfeer en positiviteit langs het parcours. Echt prachtig om te zien hoeveel inzet en enthousiasme hij in deze dag stopte. Mensen zoals hij maken zoโn evenement nรณg specialer. ![]()
Nadat het laatste team onder een groot applaus over de finish kwam, zijn we samen nog naar de tent gegaan voor een hapje en drankje. Daar volgde ook nog een prachtig dankwoord van de organisatie van de Roparun. Een mooi moment om samen nog even stil te staan bij deze bijzondere dag.
Moe, maar met een warm en voldaan gevoel reden we uiteindelijk weer terug richting Vroomshoop. Natuurlijk sloten we deze mooie dag af met een tussenstop bij Ekkelenkamp in Ommen voor een heerlijk ijsje want dat hadden we met zโn allen zeker verdiend.
Via deze weg willen wij WensenAmbulance Noord-Holland ontzettend bedanken voor de gezelligheid, warmte en gastvrijheid.
En natuurlijk Stichting Roparun voor de uitnodiging en de fantastische organisatie van deze onvergetelijke dag.
Soms zijn het juist dit soort dagen die je eraan herinneren waarom vrijwilligerswerk zo ontzettend mooi en waardevol is. ![]()
#samenwerking#roparun#wensambulancesnederland#wensambu#overijssel

